THE IMAGINARIUM OF DR. PARNASSUS

 

Mm, den var man och såg igår med David. Hade inga egentliga tankar eller förväntningar när jag satte mig i bio stolen. För er som inte vet var det Heath Ledgers sista film och roll som han inte ens hann göra klart. Förutom Heath så kunde man se bland annat Johnny Depp, Colin Farrell och Jude Law. Jag måste säga att den var sjukt bra. Det tror jag nog att de flesta skulle tycka om man har något sinne för film. Den fick mig till och med att gråta en skvätt. Det var verkligen en film i min smak då jag är väldigt förtjust i fantasy filmer. Filmen var mer en blandning av fantasy och äventyr. Det konstiga var att vi endast var 17 personer som såg filmen när det fanns plats för 62 vi var dessutom först in av alla i salongen. Men det är klart att typ Snabba cash lockar mer, jag vill faktiskt inte se den. Har ingen som helst dragningskraft till den. Dock var min syster iväg och såg den igår och hon tyckte den var bra. Vilket jag har svårt att tro. Men men, man ska väl inte yttra sig om sånt man inte vet någotning om. Smaken är som baken. Jag har i och för sig hört att boken ska vara väldigt bra och det kan jag tro. Jag tycker därefter att det alltid blir dåligt när man ska försöka göra en film efter en bok. Bläh. Nä, hejsvejs så länge.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0